Monday, March 5, 2012

new me


assalamualaikum : ]

okayy hi guyss , sorry lepas punye post menyakitkan hati rite ? jujur sgt aku ni .
but aku just nak melepaskan geram and nak tunjuk aku pun boleh buat mcm ape yg laki-II buat kt aku :]
okayy dgn post yg lepas aku bnyak dikomenkan , aku kena sound direct oleh si dia .
itsokayy aku boleh trime sebb memang patut aku kena sound mcm tuh .
al maklumlah post aku tuh negatif sgt kann ? okayy sho shorry and sho sadd : [
dan dari situ jugaklah mule lah transformasi aku untuk berubah dan terus berubah ke arah kebaikan .
terima kasihh sebb betul-II menyedarkan aku , terima kasihh .
first mase kene sound direct tuh enn , aku mcm " eh apesal la acani pulakk jadik ann " lepastuu enn aku menangiss gile-II lah weh . wuu sedihh nyee shaye .
then tak lame lepastuh aku teros offline ape sume aku duduk termenung kt dlm bilik .
aku pikir balik , aku ingat aku bnyak dosa dgn ALLAH , bnyak dosa dgn parents aku , aku dah lame tinggalkan yg maha esa . aku bygkan mcm ne aku mati nanti , ibadat aku x cukup ape sume .
dgn dosa aku x menutup aurat sebelum-II ni . ya ALLAH mase tuh aku betul-II sedar aku betul-II rasa berterima kasih sgt sebb disedarkan . alhamdulillah belum terlambat lagi untuk aku balik ke jalan dia .
lepastuh aku crite ape sume dekat mama pasal dia sound aku ape sume .
mama pulakk yg smbong ceramah dekat aku . mama sokong sgt dye buat acamtuh kat aku .
yaa mama adek tahu memang patut adek berubah skrg . almaklumlah kite kan calon SPM .
before masuk 2012 harituh aku dah jnji dgn mama , aku nak ubah sikap aku nak pkai tdung ape sume tapi lansong aku x tunaikan . now baru aku bersemangat gilerr nak berubah .
berubah demi masa depan aku untuk menjadi yg terbaik untuk family aku dan kawan-II aku .
ALHAMDULILLAH skrg aku dah mule nak cukupkan solat .
sentiasa menutup aurat walaupun aku tahu x kan sempurna .
slow-II perubahan yg akan aku  lakukan .
aku dah jnji dgn mama nak jadi pelajar yg rajin dan buat yg terbaik .
dah janji dgn mama nak smbung belajar dekat U insyaallah smpai degree tu pon kalu aku mampu : ]
insyaallah jika diizinkan oleh yg maha esa . amin :']
aku nak berjaya mcm abg-II aku . aku sorang jek anak perempuan parents aku satu-satunye adek perempuan pada abg-II aku . saya nak jadi yg terbaik dari yg terbaik .
wuu aku touching ni sentap pulak post bnde niyh . nak nangess buleh ? wuuu shedihhnye :']
okayy semalam aku dah start pakai tudung . aku rase macam lega dan bangge sebb berjaya jnji aku dgn mama nak pakai tudung . terimakasihh ya allah , capital D , kawan-II and semua yg mgenali aku sebb beri semangat dan terus bagi semangat dekat aku . 
sayang lebih kat korang sumee :*
okayy samapi sini ajek lah eh kite buat karangan ? taktaw nak tuliss ape dah .
satu ayat yg akan aku ingat sampai bile-II
" Betulkan yg Biasa , Biasakan yg Betul "
insyaallah aku x kan berhenti separuh jalan dan x kan terpengaruh lagi okayy ?

assalamualaikum kawan-II ^^




1 comment:

nuraiena Ismail said...

My wish : semoga kaka berjayaa dengan usaha kaka untuk berubah :)

Post a Comment